November 06, 2012

set Bersalin~ Tanamera pilihanku

Hari ni saya nak bercerita tentang set bersalin. Sekarang usia kandungan dah masuk 31 minggu hari Jumaat ni. Lama juga saya mengoogle, bertanya kawan-kawan dan membaca di majalah. Antara set bersalin yang saya usha-usha adalah Nona Roguy. Macam ramai jer yang guna set nih. Saya bercadang untuk full breast feed baby nanti. InsyaAllah...so kena pikir set yang xada jamu sangat. Mak pon pesan, kalau pakai yang jamu xleh makan kalau baby ada kuning. 


Akhirnya saya terbaca tentang tanamera. Memang harga dia agak wallah skit...tapi saya pejam mata jer. Dengan harapan set ini akan serasi dengan saya. Bila tengok feedback dan testimoni ramai mommies yang best jer, saya pon bincang dengan husband. Dia sokong ja... Lagi satu sebab saya pilih set ni, dia dah include dengan bengkung. Memandangkan saya akan deliver anak sulung, belum ada bengkung lagi, so kira berbaloi la saya pilih set ni. Kalau saya beli set lain pon, kena beli juga bengkung, dan bila tambah harga bengkung, harga akan jadi lebih kurang juga. 


Bengkung yang disertakan adalah bengkung zig zag stail dan labuh sampai ke peha. Mak saya cakap dia nak jahitkan satu lagi barut untuk saya, yang stail biasa macam baby punya, boleh gilir-gilir pakai . Kalau xpon, yang mak jahit saya pakai siang hari, senang nak g toilet ke hape, yang dalam set ni pakai waktu malam. 

Semoga saya akan tabah dan istiqamah untuk habiskan semua item dalam set nih nanti. Set ni terdiri daripada  11 items, tapi saya ambil pakej yang ada dua VCO sebab nak guna dari awal lagi. Antara item yang terdapat dalam set ini adalah:


feminine herbal wash



herbal bath


herbal tea


lavendar floral water ( yg ni saya x ambik)


herbal massage oil


cold press virgin coconut oil ( yang ni saya amik dua botol)


brown formulation body soap


borehscrub


calming herbal blend paste


firming herbal blend paste



dan last sekali, postpartum abdominal wrap (bengkung)



semua gambar adalah credit kepada website tanamera : 


Rasa xsabar nak guna dan habiskan semua item dalam set nih. Doakan saya dan baby selamat yer, due date yang xlama lagi bakal menjengah, insyaAllah pada 10 Januari 2013 nanti.

No comments:

Post a Comment