April 06, 2013

Love her...so much


Dah lama xupdate blog
Bukan setakat bersawang ja, dah jadi rumah tinggal dh tahap nih
Kawan2 opis tanya, apa perubahan selepas ada anak....
Hmmm, sekarang apa2 pon kena utamakan anak dulu
Nak gerak bebas mcm dulu dah xde dah


Kalau dulu aku masuk opis kol 7 pagi
Sekarang masuk opis kol 8 pagi
Sebab apa.... Sebab nak uruskan anak
Nak sediakan EBM dia, transfer dari plastik storage ke dalam botol
Simpan dalam cooler bag
Lepas tuh, aku mandi
Bersiap sekadarnya...nasib aku bukan jenis bermake up, calit bedak compact n lipstic jer
Isi bag anak, beg susu, handbeg, botol air kat dalam keta
Lepas tu aku nyusukan anak
Ada la dalam 20 minit, pastu gerak ke opis
Lepas thumb in, aku antar anak ke taska, nasib taska dalam kawasan opis


Kol 4.15 ptg, aku thumb out, kalau xde kelas kol 3-4  ptg, aku solat asar dulu
Pastuh gak g taska
Amik anak, saat paling best, nisa' akan senyum masa aku ambik dia
Balik umah, dalam 5 minit dah sampai
Kalau anak xnak nyusu, aku akan pam susu
Main- main jap ngan anak
Agah2 dia
Tup tap tup tap dah nak maghrib
Kol 6.30 dah maghrib
Mandikan anak, kadang2 laki aku yang mandikan
Kalau dia siap masak awal dan aku stil xhabis perah susu
Mandi sambil basuh baju anak
solat maghrib, makan
Siap beg anak utk ke taska esok
Basuh botol susu n storage
Steril botol
Pindahkan frozen EBM ke bahagian chiller
Urusan tu urusan ni skit
Dah kol 11
Ngantok....Zzzzzz


Hmm, izi gak aku, tapi nyempat lagi ko nak update fb
He he

Ibu sayang nisa' tau
Sayang banyak2
Papa pon sayang nisa'








No comments:

Post a Comment